Helgen den 30 juni - 1 juli är det Fly-In och extra medlemsmöte i Sällsjö
1 - 2 juli sedan Fly-In i Kolåsen/Åre
All information finns i SSAs nyhetsbrev som du kan läsa här
Helgen den 30 juni - 1 juli är det Fly-In och extra medlemsmöte i Sällsjö
1 - 2 juli sedan Fly-In i Kolåsen/Åre
All information finns i SSAs nyhetsbrev som du kan läsa här
Nytt år med nya möjligheter! Här kommer det att fyllas på med aktiviteter allt eftersom det meddelas webmaster. Vissa aktiviteter är preliminära varför inga exakta datum finns utsatta för dessa.
Juni
Fly-in och extra årsmöte - Sällsjö (10 nm SE Järpen): fredag 30 juni - lördag 1 juli - Mer info här
Juli
Fjällfllygveckan Kolåsen (30 nm N Järpen) - Årrenjarka (50 nm NW Jokkmokk): Första veckan i juli
Augusti
Mazury AirShow and Masuria International Fly-In - Lake Niegocin, Polen: 2 - 6 augusti 2017 ==> Inbjudan Facebook
Fly-In - Hauho Finland: 11 - 13 augusti 2017 ==> Seaplanes of Finland
September
Flygdag Täby Sjöflygklubb - Hägernäs ==> TSK.nu
Spontanarrangemang arrangeras dessutom lokalt. Håll koll på hemsidan eller vår facebooksida.
För mer information, vänligen kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
VÄLKOMNA!
Äntligen är det dags!
Årets årsmöte och sjöflygkonferens kommer att gå av stapeln på Viking Line den 11-12 mars.
Missa inte detta tillfälle att prata flyg och speciellt sjöflyg, påverka hur SSA skall utvecklas i framtiden, diskutera säkerhetsfrågor, och lyssna på intressanta föredrag. Ta gärna med hustru/sambo/särbo, barn, flygarkompis eller någon annan.
Programmet ser ut som följer;
(Speciellt medföljarprogram kommer att finnas med SPA, vin/champagneprovning etc. Detta debiteras separt för varje deltagare)
Här kan man printa ut Inbjudan till SSAs Årsmöte och Säkerhetskonferens i PDF.
Fredag den 11 mars
16.00 Ombordstigning (båten avgår 1800 från Stadsgårdskajen)
17.00 Årsmötet börjar
18.30 Vad kan medflygande göra? Tips och råd, säkerhetsgenomgång och annat nyttigt för säkrare och roligare medflygning.
20.30 Middagen börjar
ca 22.00 Övergång till ”flygskrönebaren” eller annan aktivitet... Man behöver inte vara allert förrän kl.09.00 dagen efter..
Lördag den 12 mars
09.00 Christer Leinehed (fd FV med J35 och J37 i boken och nuvarande kapten A330/340)
- Genomgång haverier 1990-2015
- Slutsatser - orsaker. Finns det en röd tråd?
- Hur förhindra olyckor/incidenter
- SOP/Risk assesment
- Några korta filmsekvenser
09.45 - 10.00 Bensträckare
- Människan i systemet
- UWE utbildning
- Slutsatser och diskussion
10.45 - 11.00 Bensträckare
11.00 Presentation av Haverikommissionen (Nicolas Seger, tbc)
12.00 Lunch i separat avdelning
13.00 Helmut Plozer berättar om flygning över Atlanten med sin 206:a.
13.30 - 13.45 Bensträckare
13.45 Åke Jansson kåserar om sitt minst sagt omfattande flygarliv
14.15 - 14.30 Bensträckare
14.30 KSAB visar upp senaste i prylväg inom säkerhet, navigation och "bra att ha"
15.15 Avslutning (båten anländer Stadsgårdskajen 15.15)
Vad kostar denna trevliga resa?
Allt detta ingår, buffetmiddag inklusive vin/öl, buffetfrukost, lunch med dryck, baguette med färskost och skinka under årsmötet, kaffe frukt etc
under konferenstiden för alla (även medföljande) till det fantastiska priset 643 kronor/person.
För hytt tillkommer;
Pris/hytt:
Hyttkategori Comfort utsides med dubbelsäng = 1000 kr
Hyttkategori Comfort insides med dubbelsäng = 800 kr
Hyttkategori Seaside Standard = 700 kr
Hyttkategori Inside Standard = 360 kr
Observera att i hyttkategori ”standard” kan man vara upp till 4 personer för samma pris, dvs lägsta pris per person blir då 90 kronor.
Om man vill undvika parkeringsproblem kan man med fördel parkera på båten (bilen åker med) för130 kronor (mycket billigare än att
parkera i Stockholm!)
Reservera plats och betala så fort som möjligt, senast den 2 februari.
Anmälningar till Björn Andersson (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.) (0708-228 806).
Vi behöver e-post med namn på de anmälda, kön, födelsedag (krav från rederiet), samt hyttkategori och eventuella matallergier.
Efter anmälan så får ni info per mail exakt hur mycket ni skall betala.
Betalning till SSA:s plusgirokonto54 29 60-0 senast 2 februari.
En utlottning kommer att ske bland de som betalat senast den 2 februari. Mats Berglund kommer att överlämna en klocka från Swatch Group
till vinnaren!
Behöver ni fråga om något så maila/ring, förutom till Björn Andersson, till
Stig Aggevall (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.) 0706-450 252
Mats Berglund (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.) 0708-104 468
Robert Wagner (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.) 0709-647637
Med förhoppning att se riktigt många ombord, önskar styrelsen i SSA alla mycket välkomna!
Kallelse till årsmöte
Årets årsmöte kommer att hållas lördag 25 mars med start kl 13.00 på adress Karlavägen 41, Stockholm.
Motioner till årsmötet ska ha inkommit till styrelsen senast den 25 februari.
Dagordning
§1 Årsmötets öppnande
§2 Fråga om kallelse skett i behörig ordning
§3 Val av ordförande och sekreterare för mötet
§4 Upprättande av och godkännande av röstlängd
§5 Val av justeringsman, som jämte ordförande skall justera årsmötesprotokollet
§6 Styrelsens verksamhetsberättelse
§7 Framläggande av Resultat- och Balansräkning
§8 Framläggande av revisionsberättelse
§9 Beslut om styrelsens ansvarsfrihet
§10 Val av aktuella styrelseledamöter och suppleanter
Förslag att antalet ledamöter i styrelsen reduceras till Ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör
jämte 1 styrelseledamot (totalt 5 ledamöter således) och högst 2 suppleanter.
Detta kan ske inom ramen för stadgarna. Motivet är att få en styrelse som blir mer beslutsför
och mer lättarbetad vid sammanträdena.
§11 Val av revisorer och suppleanter
§12 Val av valberedning
§13 Fastställande av årsavgift
§14 Förslag på verksamhetsplan och budget för kommande år
§15 Föredragning av inkomna motioner
Förslag från styrelsen om ändringar i stadgarna
Ändra i §6 punkt 1 första stycket, ”Föreningens verksamhetsår och räkenskapsår skall vara kalenderår” till;
Föreningens verksamhetsår och räkenskapsår skall vara 1 maj till 30 april.
Motivet är att kunna hålla årsmöte och fly-in samtidigt.
§16 Övriga frågor
§17 Mötets avslutande
Bilagor:
Nytt år med nya möjligheter! Här kommer det att fyllas på med aktiviteter allt eftersom det meddelas webmaster. Reservera redan nu för två dagar i mars till sjöss för sjöflygets framtid! Övriga aktiviteter är preliminära varför inga datum finns utsatta.
Mars
11-12 SSAs Årsmöte & Säkerhetskonferens ombord Viking Line
Juni
SSA Sjöflygdagar på Skå Edeby Veteranflygdagar
SSA Sjöflygdag tillsammans med Täby Sjöflygklubb
Fjällflygkurs Sällsjön, tider enligt överenskommelse
Juli
Fjällfllygkurs Sällsjön, tider enligt överenskommelse Sjöflygträff Årrenjarka, SSA och Sjöflygmöte Norrbotten Kuoio Fly In Fjällflygkurs Gautosjön, tid enligt överenskommelse
Augusti
Hauho Finland Fly In Flygfesten i Dalajärna
September
Hägernäs Fly In
Spontanarrangemang arrangeras dessutom lokalt. Håll koll på hemsidan eller vår facebook sida.
För mer information, vänligen kontakta Stig Aggevall, Ordförande SSA 070-6450252 / Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
VÄLKOMNA!
Styrelsen